Застосування штрих-кодів, технології штрих кодування
За оцінкою фахівців, застосування штрих кодування підвищує прибуток роздрібної торгівлі до 150 відсотків, а балансовий прибуток середнього супермаркету зростає більш ніж на один відсоток від суми товарообігу. Нині штриховий код наноситься на 99 відсотків продукції, що випускається різними зарубіжними фірмами. Успіхи вітчизняних виробників значно скромніші.
Процес управління товарорухом вимагає регулярного та максимального інформаційного забезпечення, що формує у поєднанні з іншими елементами логістичний комплекс сервісних послуг. Оперативність отримання інформації про товаропотоки та правил їх обліку є життєво важливою для виробників, а відомості про походження продукції – для споживача. Донедавна вона дозволялася лише за допомогою численних товарних ярликів, етикеток та вкладишів. Потрібна була нова система ідентифікації, яка давала б докладний і точний “портрет” товару та була більш зручною у застосуванні.
Сьогодні всі вже звикли бачити на товарних упаковках штрих-коди, які успішно справляються з поставленим непростим завданням. Перший лінійний код, який став основою штрих-кодування, був розроблений в Гарвардській школі бізнесу в 30-х роках. У 1977 році з'явилася Європейська 13-розрядна система EAN (European Article Numbering), яка незабаром стала світовим стандартом кодування.
